C I N E M A
À la conquête de l'air
Another Job for the Undertaker
Shows a bedroom in a hotel. On the wall of the room is a conspicuous
sign "Don't blow out the gas." A hayseed enters the room, accompanied by
a bellboy. The boy deposits the Rube's bag and umbrella, turns a
somersault, and vanishes through the door. The Rube then removes his hat
and coat and places them upon the table. They immediately vanish. He
then blows out the gas. The scene then instantly changes to a funeral
procession, headed by Reuben's hearse, and followed by the carriages of
his country friends. Strictly up-to-date picture.—Edison Catalog (1901) Directed byEdwin S. Porter and George S. Fleming Produced by Edison StudiosCinematography Edwin S. PorterRelease date May 15, 1901 Country United StatesArrival of Tongkin Train
Arrival of Tongkin Train
Artistic Creation
Un uomo, che si oppone a essere ripreso, si avvicina sempre di più all'obiettivo della telecamera finché non vediamo più la sua bocca. Poi spalanca e ingoia macchina da presa e direttore della fotografia. Fa un passo indietro, mastica e sorride. A
man, objecting to being filmed, comes closer and closer to the camera
lens until his mouth is all we see. Then he opens wide and swallows
camera and cinematographer. He steps back, chews, and grins. Starring James WilliamsonProduction company Williamson Kinematograph Company Release date
15 October 1901Country United Kingdom
Blue Beard
Sottotitoli
Directed by Georges Méliès
Starring Georges Méliès/Jehanne d'Alcy/Bleuette Bernon
Distributed by Star Film Company
Release date 3 May 1901
Country France
The Brahmin and the Butterfly
Un bramino si imbatte in un bruco gigante, che si trasforma in un incrocio tra una farfalla e una ragazza: il bramino finalmente si trasforma in un bruco. A
Brahmin comes upon a giant caterpillar, which turns into a cross
between a butterfly and a girl: the Brahmin finally turns into a
caterpillar.
Directed by Georges MélièsStarring Georges Méliès Release date 1901Country France Cheese Mites, or Lilliputians in a London Restaurantjovial looking man is seated nearest the window of a restaurant. He has
just finished his meal and the waiter brings a glass of beer, and when
he places the glass upon the table, lo, a little sailor boy about six
inches high appears from the foam, and climbing down the side of the
glass, proceeds to dance a sailor's hornpipe on the table. The sailor
then walks toward a large cake of cheese, which is really higher than
himself, and from the wedge shaped opening which has been cut, produces a
little lady of his own height, with whom he holds a very animated
conversation to the great delight of the diner. Another little man
appears on the scene, and everything goes smoothly until a quarrel
arises among the little people. The picture finishes in an exciting
manner, by the sailor and the lady's escort having a lively mix-up. This
is one of the most comical effects ever produced in animated
photography.—Edison Catalog
un uomo dall'aspetto gioviale è seduto vicino alla finestra di un ristorante. Ha appena finito di mangiare e il cameriere porta un bicchiere di birra, e quando posa il bicchiere sul tavolo, ecco, dalla schiuma appare un ragazzino marinaio alto circa quindici centimetri e, scendendo dal bicchiere, procede ballare la cornamusa di un marinaio sul tavolo. Il marinaio si avvia allora verso una grande torta di formaggio, che è veramente più alta di lui, e dall'apertura a forma di cuneo che è stata ritagliata, estrae una donnina della sua stessa statura, con la quale intrattiene una conversazione molto animata con grande gioia. della tavola calda. Sulla scena appare un altro ometto e tutto fila liscio finché non scoppia una lite tra i piccoli. L'immagine termina in modo emozionante, con il marinaio e la scorta della dama che fanno una vivace confusione. Questo è uno degli effetti più comici mai prodotti nella fotografia animata.—Edison Catalog
A
satire on the way that audiences unaccustomed to the cinema didn't know
how to react to the moving images on a screen - in this film, an
unsophisticated (and stereotypical) country yokel is alternately baffled
and terrified, in the latter case by the apparent approach of a steam
train Una satira sul fatto che il pubblico non abituato al cinema non sa come reagire alle immagini in movimento sullo schermo: in questo film, un contadino rozzo (e stereotipato) è alternativamente sconcertato e terrorizzato, in quest'ultimo caso dal avvicinamento apparente di un treno a vapore
Directed by Robert W. Paul Produced by Robert W. PaulProduction company Paul's Animatograph Works Release date 1901Country United Kingdom Day at the Circus
We present here a series of interesting pictures and show a number of scenes just as witnessed by a visitor to the Great Forepaugh and Sells Bros. combined four-ring circus. We begin by showing the complete circus parade as it takes place in the street. The first scene shows the parade coming down a broad asphalt avenue with park in background. Entire parade shows elephants, camels, band wagons, chariots, cages of animals, and full circus paraphernalia, making a most interesting subject. The next picture shows the assembly or grand entry, and includes the entrance into the arena of the elephants, chariots, wild animals, horses, camels, etc. We next show an exciting horse race, consisting of eight horses, on which are mounted an Indian, a squaw, a Filipino girl, an Arab woman, an Arab, a cowboy and an English jockey and an American jockey. The picture concludes with a bareback team race. In this race two horses are abreast, the driver standing up, with one foot resting on one horse and one upon the other. They make two circuits of the ring and furnish a very exciting climax to the picture. We conclude the Day at the Circus Series with a fifty-foot picture, showing a very exciting chariot race. Two chariots appear in the race, one drawn by four white horses and the other by four bay horses.—Edison Catalog (1901)
Presentiamo qui una serie di immagini interessanti e mostriamo una serie di scene proprio come testimoniate da un visitatore del circo combinato a quattro piste Great Forepaugh e Sells Bros.. Iniziamo mostrando la sfilata circense completa così come si svolge per strada. La prima scena mostra il corteo che scende lungo un ampio viale asfaltato con un parco sullo sfondo. L'intera sfilata mostra elefanti, cammelli, carri, carri, gabbie di animali e tutto l'armamentario circense, creando un argomento molto interessante. L'immagine successiva mostra l'assemblea o il grande ingresso e include l'ingresso nell'arena degli elefanti, dei carri, degli animali selvatici, dei cavalli, dei cammelli, ecc. Successivamente mostriamo un'emozionante corsa di cavalli, composta da otto cavalli, sui quali sono montati un Un'indiana, una squaw, una ragazza filippina, una donna araba, un arabo, un cowboy, un fantino inglese e un fantino americano. L'immagine si conclude con una gara a squadre senza sella. In questa corsa due cavalli sono fianco a fianco, il conducente in piedi, con un piede appoggiato su un cavallo e uno sull'altro. Fanno due giri dell'anello e forniscono un climax molto emozionante al film. Concludiamo la serie Day at the Circus con una foto di cinquanta piedi, che mostra una corsa delle bighe molto emozionante. Nella corsa compaiono due carri, uno trainato da quattro cavalli bianchi e l'altro da quattro cavalli baori. — Catalogo Edison (1901)
The Death of Poor Joe
This
recent rediscovery is believed to be the earliest surviving film
inspired by the work of Charles Dickens, in this case the ... The Death of Poor Joe is a 1901 British short silent drama film, directed by George Albert Smith, which features the director's wife Laura Bayley as Joe, a child street-sweeper who dies of disease on the street in the arms of a policeman. The Death of Poor Joe è un cortometraggio drammatico muto britannico del 1901, diretto da George Albert Smith, che presenta la moglie del regista Laura Bayley nei panni di Joe, un bambino spazzino che muore di malattia per strada tra le braccia di un poliziotto. Directed by George Albert SmithStarring Laura Bayley/Tom Green Distributed by Warwick Trading Company Release date
March 1901Country United Kingdom
Searching Ruins on Broadway, Galveston, for Dead Bodies
Questo mostra il cuore degli enormi cumuli all'estremità orientale di Galveston. Centinaia di corpi sono nascosti in queste immense masse, e al momento dello scatto l'odore sprigionato poteva essere percepito a chilometri di distanza. Il soggetto mostra una banda di operai che ripulisce i detriti alla ricerca di cadaveri, uno dei quali è stato scoperto mentre veniva scattata la foto.—Edison Films (1901) his shows the heart of the tremendous drifts in the east end of Galveston. Hundreds of bodies are concealed in these immense masses, and at the time the picture was taken the odor given out could be detected for miles. The subject shows a gang of laborers clearing away the debris in the search for corpses, one of which was discovered while the picture was being taken.—Edison Films (1901) Produced by Edison Studios
Distributed by Edison Manufacturing Company
Release date September 24, 1900
Country United States
Sherlock Holmes BaffledSherlock Holmes enters his drawing room to find it being burgled, but on
confronting the villain is surprised when the latter disappears. Holmes
initially attempts to ignore the event by lighting a cigar, but upon
the thief's reappearance, Holmes tries to reclaim the sack of stolen
goods, drawing a pistol from his dressing gown pocket and firing it at
the intruder, who disappears. After Holmes recovers his property, the
bag vanishes from his hand into that of the thief, who promptly
disappears through a window. At this point the movie ends abruptly with
Holmes looking "baffled".—Wikipedia Sherlock Holmes entra nel suo salotto e scopre che è stato svaligiato, ma affrontando il cattivo è sorpreso quando quest'ultimo scompare. Holmes inizialmente tenta di ignorare l'evento accendendosi un sigaro, ma alla ricomparsa del ladro, Holmes cerca di riprendersi il sacco con la refurtiva, estraendo una pistola dalla tasca della vestaglia e sparando contro l'intruso, che scompare. Dopo che Holmes ha recuperato la sua proprietà, la borsa svanisce dalla sua mano in quella del ladro, che prontamente scompare attraverso una finestra. A questo punto il film termina bruscamente con Holmes che appare "sconcertato".—Wikipedia
Directed by Arthur MarvinCinematography Arthur MarvinDistributed by American Mutoscope and Biograph CompanyRelease date May 1, 1900 Country United States Soldiers of the Cross
The plot outlined the story of the early Christian martyrs with a compendium of horrors guaranteed to jolt audiences into an awareness of terrible suffering for the sake of Christianity. Contained maulings at the Colosseum, crucifixions, beheadings, savage hackings and burnings at the stake, burnings in the limepit, the spectacle of human torches in Nero's garden. Overall "soul stirring stories of the martyrs, illustrated by the most beautiful living pictures by kinematograph and limelight and never before witnessed in this or any other country.—Anonymous La trama delineava la storia dei primi martiri cristiani con un compendio di orrori che garantiva di scuotere il pubblico nella consapevolezza della terribile sofferenza per il bene del cristianesimo. Conteneva massacri al Colosseo, crocifissioni, decapitazioni, feroci tagli e roghi, roghi nella fossa di calce, lo spettacolo delle torce umane nel giardino di Nerone. Nel complesso "storie emozionanti dei martiri, illustrate dalle più belle immagini viventi del cinema e delle luci della ribalta e mai viste prima in questo o in qualsiasi altro paese. - Anonimo
Solser en Hesse
Solser en Hesse (transl. Solser and Hesse) were two short Dutch silent films by M.H. Laddé and J.W. Merkelbach from 1900 and 1906, respectively, featuring the comedians Lion Solser and Piet Hesse.
Both running for 1 "act", the first film was distributed by Edison's
Ideal in 35mm film. In 1906, a sequel film was commissioned by The Royal
Bioscope for release of July 1, 1906. It was produced by F.A. Nöggerath
Senior at Filmfabriek F.A. Nöggerath. It was also important, in that it
made use of Sound On-Disk. Both films are lost, no copies or visual media of the films are known to exist in the EYE film institute archives in the Netherlands.
The pictures showed the team in fictional dramatizations of their popular stage plays that they had grown so famous for.
Solser en Hesse (trad. Solser e Hesse) erano due cortometraggi muti olandesi di M.H. Laddé e J.W. Merkelbach rispettivamente del 1900 e del 1906, con i comici Lion Solser e Piet Hesse. Entrambi in corsa per 1 "atto", il primo film è stato distribuito dalla Ideal di Edison in pellicola 35mm. Nel 1906, un film sequel fu commissionato da The Royal Bioscope per l'uscita il 1 luglio 1906. Fu prodotto da FA Nöggerath Senior alla Filmfabriek FA Nöggerath. Era anche importante perché utilizzava Sound On-Disk. Entrambi i film sono andati perduti e non si sa che esistano copie o supporti visivi dei film negli archivi dell'EYE film Institute nei Paesi Bassi.
Le immagini mostravano il team in drammatizzazioni immaginarie delle loro popolari rappresentazioni teatrali per le quali erano diventati così famosi.Directed by M.H. Laddé and J.W. Merkelbach Starring Piet Hesse and Lion Solser Release date 1900/1906Country Netherlands Spiders on a Web Spiders on a Web is a 1900 British short silent documentary film, directed by George Albert Smith, featuring a single shot close-up of two spiders trapped in an enclosure (not on a web as indicated in the title). The film is, according to Michael Brooke of BFI Screenonline, "less formally ambitious" than the director's "groundbreaking multiple close-up study Grandma's Reading Glass (1900), made the same year, but is nonetheless, "one of the earliest British examples of close-up natural history photography, predating Percy Smith's insect studies by a decade."
Spiders on a Web è un cortometraggio documentario muto britannico del 1900, diretto da George Albert Smith, con un unico primo piano di due ragni intrappolati in un recinto (non su una rete come indicato nel titolo). Il film è, secondo Michael Brooke di BFI Screenonline, "meno ambizioso dal punto di vista formale" rispetto al "rivoluzionario studio multiplo in primo piano Grandma's Reading Glass (1900)" del regista, realizzato lo stesso anno, ma è comunque "uno dei primi esempi britannici della fotografia di storia naturale ravvicinata, precedendo di un decennio gli studi sugli insetti di Percy Smith.
Solser en Hesse
Solser en Hesse (transl. Solser and Hesse) were two short Dutch silent films by M.H. Laddé and J.W. Merkelbach from 1900 and 1906, respectively, featuring the comedians Lion Solser and Piet Hesse. Both running for 1 "act", the first film was distributed by Edison's Ideal in 35mm film. In 1906, a sequel film was commissioned by The Royal Bioscope for release of July 1, 1906. It was produced by F.A. Nöggerath Senior at Filmfabriek F.A. Nöggerath. It was also important, in that it made use of Sound On-Disk. Both films are lost, no copies or visual media of the films are known to exist in the EYE film institute archives in the Netherlands.
The pictures showed the team in fictional dramatizations of their popular stage plays that they had grown so famous for.
Solser en Hesse (trad. Solser e Hesse) erano due cortometraggi muti olandesi di M.H. Laddé e J.W. Merkelbach rispettivamente del 1900 e del 1906, con i comici Lion Solser e Piet Hesse. Entrambi in corsa per 1 "atto", il primo film è stato distribuito dalla Ideal di Edison in pellicola 35mm. Nel 1906, un film sequel fu commissionato da The Royal Bioscope per l'uscita il 1 luglio 1906. Fu prodotto da FA Nöggerath Senior alla Filmfabriek FA Nöggerath. Era anche importante perché utilizzava Sound On-Disk. Entrambi i film sono andati perduti e non si sa che esistano copie o supporti visivi dei film negli archivi dell'EYE film Institute nei Paesi Bassi. Le immagini mostravano il team in drammatizzazioni immaginarie delle loro popolari rappresentazioni teatrali per le quali erano diventati così famosi.
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